Brunett igen

Antar att ni märkt att jag inte skriver så mycket nu för tiden och tro mig, jag har dåligt samvete. Men jag vet inte vad eller vem som tar min tid (eller mina pengar) eftersom allt bara försvinner och sen sitter jag där och det är dags att sova. Men ska försöka ta igen lite idag.

I fredags (1 Maj) sken solen och det var en början till en superhärlig dag! Jag gick in till stan runt tio på morgonen för att visa Maria mitt hår innan jag skulle återvända till Trudes och få det blonderade håret att försvinna. Maria hade väl nästan samma åsikt som alla andra - "Det ser hemskt ut!".

Det såg ut som en gammal blondering med sjukt lång utväxt, vem vill komma ut så från frisören? Så jag återvände och denna gång var det en kille som skulle fixa mitt hår. Jag var lite orolig över att jag skulle få mördarblickar när jag kom in i frisörsalongen men så var det verkligen inte. Han var jättetrevlig och förstående över att jag hatade mitt hår. Sa åt honom att han fick kladda in en färg i hela håret eller bara göra slingor sålänge som allt det blonda verkligen försvann. Så vi hittade en fin brunfärg tillsammans och han började kleta in det i mitt hår.

 

Mycket nöjd med resultaten och jag känner mig som mig själv igen. Brunetter har allt roligare.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha Jo brunetter har alltid roligare..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback