Vardagen tillbaka

Tillslut kommer man tillbaka till vardagen, tyvärr. Skulle nästan ge vad som helst för att befinna mig i vackra Oxford igen. Men istället sitter jag i Övik, där det har töat i flera dagar och nu har det frysit på igen så marken har täckts av en livsfarlig is.Tanken på Oxford, blommorna och det gröna gräset gör det nästan outhärdligt att stanna här. Men även vi i norr går väl mot vår tillslut iallafall.

Idag har jag försökt göra gott för våran värld. Sitter just nu och dricker ekologisk juice med apelsin, morot, äpple och citron. Första gången jag testar den och den är riktigt god! Köpte mig även en "bra för våran värld"- frukost, Kellogs! Nu kanske alla tänker "det är väl inte så bra för miljön?". Men de har nu en kampanj att om du köper ett paket planterar de ett träd i Afrika. Bra deal.

Varit och kollat på en lägenhet inne i stan idag. En etta på 31kvm med fullständigt kök. Den var jättefin och jag hoppas verkligen att jag får den. Tänka sig - ett KÖK!

Man kan hoppas att alla goda gärningar jag gjort mot våran planet idag gör att jag får något gott tillbaka. Med min nya goda karma borde jag väl komma långt?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jadu här har vi det fortfarande varmt och skönt med omrking 15 plus i skuggan om dagarna och ja de är härligt. Man känner doften av syrener och de bruka ju inte blomma hemma i Övik förns i juni runt då jag fyller år. haha De är härliga tider! Nu äre bara 10 dagar innan min resa och jag tror de kommer gå fort! hehe Längtar hem nu och den 4 ska du med ut! :P

Postat av: Sofie

Vart är den lägenheten då?

2009-03-25 @ 12:30:22
URL: http://soofieedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback