Vägen till mannens hjärta går igenom magen...

- Jag kommer aldrig få en man...

Jag har aldrig varit riktigt bra i köket men helt ute och cyklat tycker jag ändå inte jag varit. Iallfall inte när jag bodde i Umeå med Anders då man lagade mat varje dag. Just nu när jag bor ensam gör jag inte det då jag inte finner samma glädje att laga mat till mig själv. Men uppenbarligen blir mat-talangen sämre och sämre ju längre tiden går.

Igår morse måste jag ha råkat lämna frysdörren öppen och när jag stod och tog ett glas vatten innan jag skulle sova känner jag hur kallt det är på golvet. Detta är något som jag då reagerar på eftersom jag har golvvärme och mitt golv är alltid varmt och gott för mina små fossingar. Jag ser då till min fasa att dörren till kylen är öppen och jag börjar snabbt gå igenom dagen. Kom på att enda gången jag var vid frysen igår var när jag hämtade ut lite bröd till frukosten runt 08.00 och där står jag nästan halv tolv på natten och ser att dörren fortfarande är öppen. Det visade sig att översta hyllan är helt tinad medan de två nedersta var fortfarande frysta.

Så idag har jag tillagat två kilo kyckling och en massa lax för att de inte ska bli dåligt. Jag har egentligen jättesvårt att hålla på med kyckling och det är faktiskt nu på den senaste tiden som jag börjat klara av att röra vid den kalla, äckliga och döda kycklingfilén. När jag stod där och var äcklig och kletig om händerna (ännu en sak som jag inte klarar av) så tänkte jag snabbt tvätta dem i köket med lite diskmedel. Står där medan stekpannan på spisen fräser på och häller i det jag tror var diskmedel i händerna. Jag tittar ner och ser att jag istället använt mig av Milda Culiness istäellt för min YES. Är man bra i köket eller vad?!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahahahahahahahaha

Bra att tvätta händerna med milda ! :P



För övrigt tycker jag också det är lie äckligt med rått kött så som kyckling filéer och fläskotletter osv...

Postat av: Sandra

Hahahahahahahahaha

Bra att tvätta händerna med milda ! :P



För övrigt tycker jag också det är lie äckligt med rått kött så som kyckling filéer och fläskotletter osv...

2009-03-25 @ 22:36:30
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/
Postat av: sofie

Haha, bra gjort =D Men det är ju bra att du provar nått nytt ;)

2009-03-26 @ 17:51:28
URL: http://soofieedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback