Vad gör grannen egentligen?

I över en månad har jag hört hur min granne håller på på andra sidan taket. Måste medge att jag är väldigt nyfiken på vad som egentligen försiggår där uppe då de låter från nio på morgonen till iallafall elva på kvällen. Först hade jag tankar på att de skulle flytta men man börjar inte städa ut lägenheten och hålla på över en månad innan. Fast en dag stog det faktiskt en släpvagn här utanför och jag gladdes åt att oljudet var över. Men uppenbarligen var det bara ett falskt alarm.

Det har även slagit mig att de kanske renoverar men då borde en BN måleri bil stå här utanför. BN måleri är våran hyresvärd och inte betalar man och renoverar en lägenhet så pass om man hyr den, eller? Jag börjar iallafall bli väldigt irriterad på detta ljud men jag är inte en sån som orkar klaga eftersom det är på dagtid de håller på. Detta kan ju vara pga att
jag är svensk. Men nyfiken, det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback