Uppsägning av lägenhet

Idag är våren tillbaka och tittar in i lilla Övik. Det har varit soligt, varmt och härligt idag. Snön har smält mer och man längtar mer och mer tills man kan se den första tussilagon som arbetar sig igenom asfalten. Snart så.

Idag har jag sagt upp min lägenhet hos BNmåleri vilket känns bra. Jag fick lägenheten i stan och jag kan inte längta mer till en flytt. Jag ska tillbaka in i stan och komma närmare skolan, arbete och träningen. UNDERBART! Jag kommer inte behöva planera mitt liv med bussar längre utan kan istället känna mig så fri som jag faktiskt vill.

Imorgon har jag skola vilket känns tråkigt. Har ingen lust att sitta inne i skolan när solen lyser utanför. Men vi håller faktiskt på med en massa roligt nu, Juridik. Idag har vi pratat om välfärdsrätten och sociallagarna vilket känns som det viktigaste. Så idag har man tillexempel lärt sig olika sorters hem (typ familjehem, HVBhem och 12§ hem). Skulle jag inte känna mig själv bättre skulle jag nästan tro att jag gått och blivit riktigt smart på den senaste tiden!

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha vår i Övik ? haha den va rolig..



Onsdag! Hräligt snart fredag!



Förhoppningsvis så får jag råd att flytta hemifrån i höste kanske vinter :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback