Sockervadd i huvudet

Idag har jag varit i skolan och kom dit en hel timme försent utan att veta om det. Gick upp för trappen i skolan med min Metro i högsta hugg och såg att det var tänt i vårat klassrum. Där satt åtta tappra socionomstudenter och lyssnade på en förvirrad föreläsarinna som pratade om sånt som jag inte förstår.

Suttit med hemtentan idag också och läst sociologiska perspektiv av Engdahl och Larsson. Känns som om hjärnan skulle vara gjord av sockervadd just nu då allt känns fluffigt och geggigt! Men snart hoppas jag att vi är färdiga! Sammanlagt har vi väl en fråga kvar att skriva.



Suttit och pratat med en person på MSN nu ikväll om avvikande. Eller det var väl mer jag som pratade och han som blev på dåligt humör. Denna person fyller snart 40 och är då nästan 20 år äldre än mig och hans barn är 7 år yngre. Vi pratade om hurvida de skulle, om vi skulle bli tillsammans (pusta ut alla, det kommer inte ske utan bara en tanke) bli stigmatiserade. Jag menade att barnen ligger i en riskzon då deras pappa skaffar en 7 år äldre flickan/fru än de. Jag ansåg då att de låg nära till en stigmatisering pga pappans avvikande förhållande. Samhället utgår från normalitet och att ha en flickvän/fru så nära sina barns ålder ses inte som det normala. Därför sa att jag de kunde utsättas för en risk för mobbing och liknande.

Alla vet ju hur tonåringar är, någon blir mobbad och någon mobbas och ibland behövs det inte mycket att hamna i den utsatta situationen. Drar tankarna lite till homosexuliteten och diskussionen angående om de ska få ha barn eller inte. Rädslan var ju då att barnen skulle utsättas för mobbing då föräldrarna var avvikande i samhällets ögon.

Han menade då att hans barn enbart bryr sig om att deras pappa vara lycklig och det kan jag nog hålla med om. Men de är inte hos de som jag såg problemet låg utan hos omgivning. Folk pratat om hurvida män med yngre kvinnor är snuskgubbar och tjejerna då golddiggers. Nog tror jag att samhället skulle haka på detta skvaller och prata om det vilket resulterar i att barnen utsätts för risken. Eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Charlotta

gi va djupt annica! Har aldrig riktigt tankt pa det sa, alltsa att barnen skulle bli mobbade! Du har verkligen hamnat pa ratt stalle ! Hur lang ar utbildningen?

Postat av: Sandra

haha jadu Annica, du blir bara mer och mer en socialtant du.. hehe

Ja nu äre två nätter hemma för dig sen blire en weekend i London. De du... :P

2009-03-04 @ 08:42:53
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback