så enkelt det var..

Idag har man enbart hållit på med saker som relateras till skolan. Började 10 med en föreläsning som skulle följas upp av en liknande förläsning efter lunch. Hur mycket tror ni att jag förstod? Ingenting! Satt där som ett fån under andra föreläsningen och ritade grisar i mitt block. Så mycket förstod jag! Men tror mycket berodde på föreläsarinnan som själv inte förstog vad hon pratade om och jag hade svårt att koppla hennes powerpoint till det hon egentligen pratade om.

Vi slutade klockan tre och kom då hem för att slänga i mig lite middag och sedan vandra vidare till Martina. När jag gick där och snön yrade så gick jag förbi ett hemtrevligt litet gult hus där två pojkar satt i snön och grävde. Var enkelt livet var då, när man kunde gå ut och sätta på gården och bygga upp sin drömvärld i snö och sedan vara kung för en dag. Man kunde skaffa sig en häst och rida eller starta ett krig med den onda sidan. Då var det inte tal om några tentor, seminarium eller stillasittande föreläsningar.

Vi gjorde klart fråga tre idag på tentan och det kändes bra. Bara fråga fyra och fem kvar, och femman är så gott som skriven redan. Det finns ett ljus i tunneln!

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha Ja nog var livet lätt då man var mindre och lekade i sin snögrottor..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback