Oxford - Dag 7 - Söndag

Vaknade upp till en solig sista dag i England och det kändes riktigt tråkigt. Jag började verkligen trivas i detta artiga land.
Idag hade vi inte mycket planerat utan dagen kom den den gjorde. Vi tog oss in till stan och påbörjade en jakt efter glass. Solen skiner, det är varmt och skönt, man är på bra humör - ja, då behövs glass! Men till våran besvikelse fanns det ingen vanlig glass inne på affärerna (typ GBglass som förövrigt heter Will's i england). Vi hittade tillslut en cookie och glassbar där vi kunde köpa kulglass. Med Glassen i hand gick vi vidare till Magdalen bridge som är en känd bro i Oxford. Det är uppenbarligen en bro där nästan alla filmer som filmades i Oxford utspelat sig. Det var jättefint där och man kunde hyra små gondolliknande båtar som kallades punting. Dock gjorde inte vi det.

 
Tom glassbägare och puntingbåtarna.
 
Jag och sen Sandra med hennes japanpose på magdalen bridge

 
Jag utanför en trädgård och sen jag på high street.

Vi var ute och gick på gator som vi aldrig gått på förr och det var skönt i solen. Vi kom tillslut fram till en gammal kyrkogård som jag ville in på. Den såg sådär gammal och läskig ut så vem skulle inte dras dit?

 
Kyrkogården.

 
Sandra vid Bodleian Library och sen ett träd i blom.

Vi tänkte att vi skulle hinna förbi på Bodleian Library innan dagen tog slut. Vi kom fram till den stora dörren och försökte peta lite på den för att se om den skulle öppnas men det gjorde den såklart inte. Vi började då gå runt huset för att se vart man isånnafall skulle gå in och när vi gick tillbaka till den stora dörren ser jag då en liten skylt på detta stora hus där det står att det är stängt på söndagar. Min otur eller vad?!

Vi valde att äta middag ute idag igen och denna middag blev på det andra Pizza hut som finns i staden. Vi hade en ganska söt servitör där med man han var inte ens nära den långhåriga på det tidigare Pizza hut och han var ju ingen Prince Albert från The young Victoria heller. Jag valde att ta en Vegetarian Hot One som var en vegetarisk pizza med grön chili. Den var okej men inte lika underbar som de flesta i Sverige.

 
Min pizza och sen Sandras specialare.

Ja, då var min sista dag i Oxford och England gjord och det kändes verkligen tråkigt. Jag har börjat älska detta land och alla de artiga människor som finns här. Alla ber om förlåtelse för absolut ingenting och jag älskar det. Jag har tillockmed börjat vänja mig med klorlukten i duschen. Jag är glad att min sista dag blev full av sol och värme, dock kunde det fått varit så varmt varje dag!

 
Min väska och allt utkastat. Sen min väska när Sandra hjälpt mig packa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback