Oxford - dag 4 - Torsdag

Idag gick vi upp tidigt för att ta oss till Cotsworld Wildlife Park vilket är en djupark i Burton. Det var molnigt denna dag så våra Primark-paraplyer fick följa med. Som vanligt när de åker med oss så kommer inte en droppe regn! Vi kom dit precis när det började vilket var lite synd. Många av djuren satt i sina "sovburar" och hade ännu inte tagit sig ut i morgonkylan.

 
Två apor sitter och funderar på om de ska gå ut i kylan. Sen 
knäppte jag med blixt på de stackars fladdermössen.

 
Kamelont och små alligatorer.


Apa

Den där apan var en riktig buse. När vi kom ut ur det tropiska huset med alla ödlor och sånt så hör vi hur någon sitter och ropar. Det lät verkligen jätteunderligt men vi släppte snabbt det och närmade oss ett fönster för att titta in. Eftersom det var ljust ute fick man gå jättenära fönstret och verkligen trycka ansiktet mot det för att se något där inne. Och när vi båda står där och undrar vad som finns där inne hoppar plötsligt denna apa ner i ansiktet på oss (så gott som iallafall). Tror ni vi blev rädd eller? Av min förskräckelse tryckte jag till på knappen på kameran och detta är kortet jag fick av busapan.

Vi gick vidare och kom så småningom till pettingzoo där jag bekantade mig med djur som man fick klappa. Det är min grej det. Det ska klappas och kelas med allt som har päls!

 
Min vän åsnan och sen en höna på rymmen!

 
En höna och en anka med respektfylld frisyr.

 
En fågel som ser ut som Sandras nattlinne och två sköldpaddor.

 
Två apor.

Det fanns en bur med en massa apor som man faktiskt fick gå in i och jag lyckades stryka den svarta apan två gånger! Jag har alltså klappat en livs levande apa! Inte alla som gjort det. Dock såg han lite skabbig ut men vad gör det?

 
Pingviner

Efter vi gått våran runda på djuparken började vi ta oss tillbaka till verkligheten och Oxford. Vi åkte in till stan igen och åt lunch på självaste The eagle and child. The eagle and child är en resturang som förknippas med "the inklings" som var en grupp med författare. Där räknas tillexempel J.R.R. Tolkien och C.S. Lewis in. Sandra berättade att deras Fish and Chips var god så jag bestämde mig för att testa denna engelska maträtt ännu en gång och Sandra tog en tonfiskmacka. Till förrätt blev det lökringar och vitlöksbröd.

The Eagle and Childs fish and chips slog helt klart Londons med hästlängder vill jag lova. Men denna maträtt faller mig ändå inte i smaken, då den inte smakar något alls!

Med fulla magar tog vi oss vidare till Oxfords naturhistoriska museum som var mycket trevligt. Dock hade skeletten försetts med röda näsor pga. den kommande "red nose day".

 
En T-rex med röd näsa sen jag framför dess skeletthuvud.

 
Mineraler som lyser i mörkret och sen en jättefisk.

Efter vi blivit lite allmänbildade på museumet så tog vi oss ut på Oxfords gator för ännu mer shopping och självklart hamnade vi på primark efter ett tag. Älskar Primark.

Dagens shopping: Ännu fler trosor från Primark. Blev fem trosor, ett svart nattlinne, två knäpstrumpor, en börs, ett ägg från museumet och chips - sourcream & Green herbs (inte alls så god).

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha ja men orka lägga upp alla! :P Du tog ju så många.. haha

Postat av: Sandra

Jag har nog vart op din blogg tio gånger idag och inte har du skrivit nått nytt ännu... hm.. segapa! :P

2009-03-18 @ 20:40:50
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback