London - dag 2

Såg att solen sken igenom våra gardriner hemma hos AnneMarie och uppståndelsen var total. Det var soligt, varnt och somrigt så vi började en efter en att kasta oss in i duscharna. Sist ut var jag! Kändes då som om jag klev rakt ut ur London och in i duschrummet på Paradisbadet! Vattnet här stinker klorin så om jag ställer mig i duschen om jag längtar hem kan jag bara sluta ögonen sp befinner jag mig på vårat äventyrsbad hemma i Övik.

Drog på mig shortsen, tshirt och strumpbyxor denna soliga och varma dag och på schemat låg först en tripp till Madame Tussaude! Och innan vi gick in på Tussaudes så vandrade vi omkring i sherlock holmes fotspår på Bakerstreet.

 
Nu är vi på gång!


Madame Tussauds byggnaden såg ganska liten ut men innehöll mycket roligt!

Låt kändisskapet börja!

 
Min date Daniel Radcliff och jag. Sen Tom Cruise.

 
Jag och Leo var redan påväg att gå. Jag med Jonny depp.


Jag och Madonna.
'
 
Jag med min spiderman pose.


Jag sjunger för min vän Jim Carrey.

 
Jag och Shrek sen jag och dalai Lama

 
Jag och mina smarta kompisar Isaac Newton och Albert Einstein


Jag och Britney Spears

 
Jag shakear med Beyonce och sen jag och Micheal Jackson


Jag och Sandra tog en sväng förbi kontoret för att prata lite strunt med Barack Obama

 
Jag och Saddam hussein och så petar jag Hitler i örat.


Jag med Charlie Chaplin.

Så var resan genom Madame Tussaudes över och ni har fått se lite utav mitt kändisskap i London. Det var en rolig attraktion som bjöd på kändisar på alla nivåer. Sen fanns även ett skräckställe inne på Tussaudes där man fick välja den läskigare eller inte allt för läskig väg. Jag och AnneMarie tog då den som skulle vara mest skrämmande och gick in genom de mörka gångarna. Där inne var det levande skådisar som sprang runt och hoppade in i en, lät läskigt och försökte skrämma en genom att gömma sig i mörkret. Medan jag sprang runt som en rädd kanin gick AnneMarie där och slängde kyssar åt de skrämmande skådespelarna.


Vi gick ut i solen igen för att ta oss vidare till Museum of national history

 
Museumets utsida och insida.

 
Jag och en elefant sen ett skelett
 
Roligaste avdelningen var den med dinosaurier och där var det kö.

 
T-rexen rörde på dig och lät.

Oj oj oj vad vi har gått idag. Det är helt sjukt! Men under dagen hann vi även med en pizza på en pizzeria inne i London till lunch. Pizzerna är långt ifrån lika stora som hemma i Sverige och mycket dyrare är de också. När vi var på väg till pizzerian så började även åskan komma, och där i London stod vi tre sommarklädda tjejer och blev dyblöta. Huvva!

När vi började närma oss kvällen tog vi oss till bussen som skulle ta Sandra och mig från Londons ghetto till Oxfords sköna natur. En resa på ungefär 1½ timme


Detta var dagens inköp. Det blev en hemsk bild på mig och Sandra från Madame Tussaudes, en pyjamas från La senza, en röd tjocktröja och en vit klocka med strass från Next, en nyckelring från Bakerstreet och ett armband från museum of national history.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback