Jag får ont i stigbygeln...

Sa till mig själv för två veckor sedan att jag skulle börja ta det lungt och inte gå ut lika mycket. Det lilla löftet sprack ikväll. Blev en liten utgång med vännerna till gamla vanliga Harrys. När vi kom dit halv elva var kön redan slingrande och minusgraderna gjorde sig påmind på mina strumpbyxe-beklädda ben.

När vi väl kom in var det redan smockat i baren, vid borden och på dansgolvet -  mitt dansgolv! Men vi trängde oss in och började sakta men säkert skaka rumpan till musiken. Som vanligt var det dålig musik på Harrys. Denna kväll erbjöds riktigt slow hiphop och varje låt kändes mer som en tryckare än en partylåt som man kunde rocka loss till. Sen körde de antingen för låg musik eller för hög. Det fanns som inget mellanting, antingen får man kämpa för att höra sången eller så får man säga som Thorleif i Bert - "Jag får ont i stigbygeln".

Dock retar jag mig allt för mycket på andra människor när jag står där och dansar, på dem som dansar som om de ägde dansgolvet eller det faktum att man alltid verkar stå mitt i en osynlig väg. Alla människor ska gå in och ut på denna "väg" och jag har verkligen kämpat för att ställa mig för "gången" men det hjälper inte. Den osynliga vägen finns där ändå..

Det var ganska roligt att hälften av alla Övikskillar som jag fått kontakten med från mötesplatsen.se även befann sig på Harrys ikväll. Lite nervös man blev när man fick höra och se det då! Kom folk med kramar från alla håll och kanter, både mötesplatsen personer och gamla hederliga bekanta. Det var roligt! Önskar jag bara vore mer social när jag är ute och inte enbart håller mig till de jag redan känner.

Träffade the fag and the hag ikväll också. De är kanske mer kända som Micke och Ellen från min klass. Det var grymt kul! Känner att jag har så dålig kontakt med många i klassen men det blev nästan en helkväll med dessa otroligt roliga personer. Det var skoj. Mycket dans och skratt!

Nä, dags att sova nu eftersom man ska upp tidigt imorgon och sätta igång tvn för att se lite Vasalopp innan man drar sig vidare till Martina för att hjälpa Kajsa i hennes liv. Hoppas vi kommer långt imorgon på tentan så den blir klar snart och så att man kan gå vidare med allt annat man har. Sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter ju som du hade en roligare kväll än mig igår.

Jag tvingades äta musslor och sen såg jag på Svärdet i stenen. La mig typ kvart i tolv..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback