ritsh ratsh ritsh ratsh

Äntligen har vaktmästaren varit här och återgäldat några av de stora sakerna som inte funkade i min lägenhet. Äntligen kan jag gå på toaletten utan att behöva planera mitt besök fem minuter innan och jag kan öppna min ugn utan att behöva sitta med skruvmejseln i högsta hugg. Han kom även med ett nytt filter till min fläkt och en duschsarg eller vad man kan kalla det. Den ska iallafall förhindra vattnet från duschen att forsa ut i hela rummet som det gjorde imorse. Stod och duschade i lugnan ro och när jag var färdig och är på väg ut ur duschen så ser jag  hur hela badrummet översvämmats av en syndaflod. Var vatten över hela golvet vill jag lova! "Sargen" funkar inte till hundraprocent eftersom vattnet tillslut söker sig ut ändå men det är ju bättre än förr. Ska se om rörmockarpappa kan få vattnet att försvinna snabbare men det är en annan historia.

Herr Vaktmästare kom även med en liten påse med roliga grejer till mig. Det är inte alla som får presenter av vaktmästaren vill jag lova! Fick slippapper, pensel, tejp, "röra-om-i-färgburken"-pinne och såklart en färgburk! Det är så att jag ska måla om fönsterkarmen då den börjat släppa färgen på vissa ställen. Så där har jag stått idag, slipandes och kritvit i ansiktet. Tur att man tycker det är roligt att hålla på att fixa sådana saker. Dags för slipning igen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

duktig du är hehe . .:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback