Kommer sakna er

Sommarlovet närmar sig som sagt med stormsteg och glädjen är total. Sommar, sol, brända bröstkorgar och lata dagar på stranden - vem kan önska något mer? Men med sommarlovet kommer även moln, regn och vänner som försvinner.

 

Idag har jag varit med Emelie och Sofia och grillat uppe i skogen här ovanför. Tänka sig, fast än man bor mitt i stan så har man även tillgång till en härlig skog att ta promenader i. Då har man kommit till Norrland! Men iallafall var detta inte en grillning i sin vanliga bemärkelse utan detta var mer en avskedsmiddag. Emelie och Sofia kommer bege sig ner till Östra götaland igen och det är inte säkert om de kommer tillbaka till norrland, Övik och mig. Dessa töser har betytt mycket under de (ca.) nio månaderna som jag fått med dem.

De är underbara, glada och spontana tjejer och jag vill inget annat att de egentligen ska stanna. Men jag förstår att det är jobbigt för dem när de har allt kvar där nere och om de mår bättre av att befinna sig där så får jag infinna mig i det. Men det hindrar inte mig från att redan nu sakna dem otroligt mycket.

Jag har nästan varit med dem varje dag på ett eller annat sätt och tanken på att inte ha dem där, i klassrummets mitt känns tråkigt. Vi hade våra platser i klassrummen, vi hade våra konstiga uttryck och det vi framförallt hade var en glädje, en förståelse och framförallt ett band mellan oss som jag inte hoppas bryts. Jag kommer sakna er i massor!

Men You got to have faith! Do do do dooo

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag saknar dig med!! Om jag redan saknar dig, samma dag som jag åkte ifrån ö-vik, hur ska jag klara hela sommaren? :(

2009-06-03 @ 20:00:12
Postat av: Emelie

Saknar dig med! Hur ska jag klara av sommaren om jag redan sakner dig? :( första dagen hemma liksom :P

2009-06-03 @ 20:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback