Det negativa med att vara student

När man pratar om de negativa sidorna med att vara student uppkommer ofta tentor, lite pengar och små bostäder som tankar. Men nu när sommaren kommer så har det största negativa sidan kommit upp till ytan. När man är student så känns det egentligen som om livet står på paus och att det bara handlar om att förbereda sig till det liv man vill ha. Såhär, när sommaren kommer så tar folk examen, de flyttar och försvinner ut ur ens liv och det är inte bara Emelie och Sofia som försvinner från mig i norr. Mikaela, min basgruppskompis fick idag veta att hon kommit in på socionom i Umeå och kommer alltså att byta studieort och mitt ex Anders försvinner ner till skåne - Så långt söderöver man kan komma!

Detta ser jag som studietidens negativaste sida. Att folk försvinner. Vi finns bara i varandras liv en kort sekund innan det är dags att ta steget ut igen. Man kan alltså nästan inte försöka skaffa vänner för livet när man går på universitet eftersom det är bara en hållplats för oss alla innan vi tar steget ut i Sverige och världen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Samma me vi Au pairer två av mina vänner åker härifrån juli.. :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback