Världens sämsta uppfinning.

Här, liksom som på många andra platser runt om i Sverige just nu så regnar det och jag ser inget slut på denna långa blöta period som har varit alldeles för länge. Igår var ingen undantag i regnet och som tur var jobbade jag 13 - 21.15 vilket gjorde att jobbet kändes mycket lättare än vad det skulle gjort ifall solen sken. Men när jag slutade där vid nio tiden så öste regnet fortfarande ner och paraplyet hade jag självklart lämnat hemma då det inte regnade när jag gick till jobbet. Som tur var fick jag låna en arbetskamrats paraply och gav mig då ut i ovädret.

När jag gick där och höll i paraplyet för glatta livet så kom jag och tänka på hur totalt värdelös uppfinning paraplyet är. Så fort det råkar blåsa till så förvandlas man till Mary Poppins - redo att flyga sin kos. Och lättar man inte från marken så viker sig paraplyet uppåt och blir oduglig. Alltså funkar paraplyn kanon när det regnar men inte blåser och då vill jag fråga er alla - hur ofta blåser det inte när det regnar? Här uppe i norr är det iallafall alltid blåsoväder samtidigt som regnet öser ner från alla håll och kanter.

 

Idag när jag klev upp för att gå till jobbet igen vid åtta tiden så öste regnet fortfarande ner och denna dag tog jag mitt paraply från Primark och tänka sig - det funkade mycket bättre än arbetskamratens svenskköpta paraply. Kan det ha att göra med att engelsmännen vet hur man tillverkar ett stadigt och säkert paraply med tanke på det engelska vädret? Vem vet.. Visserligen flyger det fortfarande runt i vinden och försöker slita sig loss från min krampaktiga grepp men det viker inte upp sig iallafall!

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha Primark är bra grejer!

Dock tror jag inte nått från Primark är gjort i england..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback