Utgång - trots jobb

Jag antar att ni alla väntat på att jag ska skriva om hur det gick med min oansvariga kväll och att sedan komma upp dagen efter till jobbet. Har väntat med inlägget ihopp om att min kamera skulle infinna sig men den är fortfarande kvar hos Sofie. Men nu ska jag berätta iallafall och bilderna får komma senare.

Jag skynade mig då hem vid fyra tiden, utmattat, äcklig och trött. Så jag valde att ta en powernap i en kvart för att sedan köra igång med mat, dusch och sminkningen. Jag hade cirka två timmar på mig, från när jobbet slutade tills Sofie skulle hämta mig så tiden var knapp men det sista på sminkningen gjorde jag hemma hos Sofie istället.

Vi tappra som kom till Sofie var jag, Sofie (som ni nog redan förstått), Ramona, Nils, D-boy, Bysse och Bysse (nr 2.). Det var ritkigt trevligt än fast jag var nykter vill jag lova. Vi började kvällen med att sitta ute på balkongen och låtsades att sommarvärmen värmde oss men egentligen var det ganska kallt. Efter någon timma gick vi in och det var dags för ölspelet för de som drack och det blev en flopp. Tror vi spelat det spelet för mycket att det är dags att förnya sina partyspel lite.

Tillslut tog vi en taxi in till stan och Harrys och kön utanför var förvånandsvärt kort. Underbart! Och väl där inne var det inte riktigt fullt med folk ännu vilket var skönt. Man fick illusionen av att harrys lokal (och framförallt dansgolvet) var större än vad det egentligen är. Man behövde inte trängas, bli nerklampad av stilettklackar eller inknuffad i någon - trodde jag va?!

Ju mer klockan blev ju mer folk blev det. Jag saknar verkligen ett ställe med ett stort dansgolv ala X3M eller Corona i Umeå. Jag vill kunna ha plats på dansgolvet och inte tvingas bli inklämd i någon duracellkanin som står och hoppar till senaste plågan - nej tack!

Klockan närmade sig halv två och jag och sofie började tänka på refrängen. Jag skulle ändå upp om tre och en halv timme så sängen kallade på mig sedan länge.

När jag vaknade där vid fem tiden trodde jag nästan att jag skulle svimma. Kroppen pirrade av trötthet och illmåendet pga sömnbrist var påtaglig. Men det var trots det bara att ta sig upp och ställa sig i duschen i hopp om att bli människa. 7 kaffekoppar senare var jag mitt vanliga glada jag igen! Så det gick fin fint att vara oansvarig trots att man jobbar morgon.


Kommentarer
Postat av: Sandra

haha ja du illa men så äre då man är oanvsvarig..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback