Badplats sök och dopp i mörkt vatten

Idag har det varit en ny dag av konstigt väder i norr. Ofta brukar man kunna kolla upp på himmelen och se molnen och kunna gissa sig fram till regn eller sol men de senaste dagarna har det inte gått. Idag har det varit fullt med mörka moln omkring den lilla staden Örnsköldsvik men de har aldrig riktigt tagit sig in över staden då marken fortfarande är torr.

 
Jag idag och sedan Åte strand

Idag har jag umgåtts med Jenny och åkt runt till några badstränder för att finna det varmaste vattnet. Vi började våran resa för att ta oss till en badplats i Bergom som ligger någon mil utanför och när vi åkte där i lugnan ro på vägen upptäcker vi plötsligt att vi måste ha åkt för långt då vi redan befann oss i bjästa. Så vi valde att vända om och bege oss mot badplats Åte istället för att känna på vattnet. Åte är känd för att vara våran varmaste badplats men idag tror jag allt det bara var bluff och båg. Vi kom dit och stoppade försiktigt våra fötter i det iskalla vattnet - BURR! Så vi valde därför att snabbt bege oss till Nyänget för lite strips och bad. 

 
Ett tomt nyänget och sedan strips

På nyänget var det näst intill folktomt och enligt tanten i kiosken så hade det inte varit några människor alls idag. Om det var pga. de mörka molnen som hopade sig på himmelen eller någon annan anledning vet jag inte men vi beställde iallafall vår strips och satte oss för att prata lite strunt. Det var faktiskt riktigt skönt att sitta där, känna havsvinden ta tag i håret och höra vågorna rulla in. Mycket bättre än vad jag trott faktiskt.

 
En obadad Annica och en nybadad Annica

Efter vi ätit upp vår strips så tog vi av oss kläderna för att traska ner i det mörka vattnet som mot förmodan var ritkigt varmt. Sedan om tempraturen verkligen var varm eller om vattnet kändes varmare när vi suttit i blåsten ett tag innan vill jag inte svara på men iallafall, jag traskade ut och doppade mig utan problem kroppen.

Imorgon väntas ännu bättre väder än vad det var idag och planerna inför min morgondag kommer göra att jag befinner mig på Åsele marknad med Sandra som äntligen kommit hem från Oxford. Blir man inte lycklig så säg?! Äntligen har jag en person att dansa med och självklart snacka lite skit och hemlisar med. Gud vad jag längtat - Välkommen hem Sandra!

Kommentarer
Postat av: sandra

Tack haha :D

Ja vi måste ju ut och dansa varje helg nu. haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback