Transformers - Revenge of the fallen

Nu har man varit på bio igen och även denna gång blev det i Örnsköldsviks biograf. För er som inte kommer härifrån är alltså vår bio en liten bristfällig biograf med tre små salar. Så när man väl kommer någonannanstans och sätter sig inne i en biograf blir upplevelsen enorm - nästan alla biografer är större än våran.

Iallafall så blev det den nya transformers idag som även kallas "revenge of the fallen". Som namnet säger så handlar det om hämd från den onda sidan - desepticons som besegrades i den första filmen. Men genom att vara besegrad så menas inte det nödvändigtvis att man inte har möjlighet att ta upp kriget igen vilket de gjorde i denna film.

Jag kan inte säga att filmen var bra. Men inte heller att den var dålig. Men till en början av den två ½ timmes långa filmen satt jag där i biomörkret och var mäkta besviken. När blev alla robotar så mänskliga? Det funkade inget vidare för mig då jag hemsk gärna hade velat se mer stelhet i dem. De är ju robotar för tusan! Men ju längre filmen gick ju bättre tyckte jag om den. Jag kanske inte skulle säga att filmen var kanon och se den men om den nu råkar komma förbi er så kan den vara värd att se - om man är transformersnörd som jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback