Loppisraid

 
Väderbilder idag

Idag sken solen igen och lyckar var total. Jag ville ut till stranden, solen och värmen. Men jag fick snabbt tänka om då det enbart var solen som fanns och värmen var som bortblåst. Även molnen hopade sig vid horisonten så det fick snabbt bli ett tankeombyte. Istället för att ligga på stranden så for jag med Maria och Pappa på loppisraid med start i köpmanholmen.

 
Farfars och Farmors gamla hus och sedan pappa, Maria och Inga.

Vi kom fram till Näske genuina halv tolv och självklart öppnade de inte förrän tolv så vi valde att vända tillbaka till Bjästa och hälsa på Marias föräldrar för en kopp kaffe och lite fika. När man åker till hennes föräldrar så åker man även förbi huset där min farmor och farfar bodde vilket alltid känns så trevligt - men samtidigt så sorgligt. Så många somrar jag spenderat i det röda tegelhuset, så många krocketspel det blivit genom tiderna och så många jular. Har enbart fina minnen från det huset.

Gatan nedanför bor Inga och Olle, marias föräldrar och självklart blev det en massa gott fika och en kopp kaffe. Precis vad jag behövde då det inte blev något frukost för mig denna morgon pga. att mitt bröd hunnit bli dåligt. Så en bulle och en mängd mariekex gjorde susen!

Tillslut kom vi fram till Loppiset och gick runt bland alla de fina och gamla grejerna och självklart skulle jag fastna för fyra små koppar som var röda med vita prickar. "Kanon! Det är ju billigt på loppis" tänkte jag och började titta på dem för att till min fasa se att en kopp kostade 250kr! Antar att det loppiset har tappar grundidéen med loppis - DET SKA VARA BILLIGT! Så för mig blev det inget köp.

Vi behav oss även till Gottne för att kolla på NBC där och se om det fanns några fynd att göra men hittade tyvär inget som kändes som att vi bara måste ha. Men det var riktigt trevligt att åka runt och titta lite och ibland har man tur och gör ett riktigt fynd!

Vi begav oss hem mot stan och pappas hus igen för lite middag. När vi satt där i bilen och smälte bort pga kvavheten i luften så började en plötslig och kort regnskur falla över oss. "Jahapp, det var den fina dagen" tänkte jag i en suck men tillslut gick solen segrande ut ur striden mot regnmolnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback