Helginlägg igen.

Jag och mina helginlägg. Men det hinner ske så mycket på en helg att jag inte hinner att blogga om det de dagarna de verkligen sker så därför blir det sånahär inlägg ibland. Denna fredag begav sig jag, Sandra och hennes två systrar till Åsele för att vandra runt på marknaden. För er som inte vet det så är Åselemarknaden en marknad i en ytterst liten stad (eller by). Och det roliga är trots att Åsele ligger mitt ute i skogen så flockas det av festsugna, marknadslystna och åselebor där.

 
Folk på Åselemarknaden och sen Sandra

 
Bankomatkön och sedan en massa smycken till foppatofflor.

Som tur var så skämde solen bort oss med sin närvaro och det var soligt, varmt och skönt under hela dagen. Mer kan man väl inte begära när man strosar mellan alla de roliga marknadsstånden?. Det första som vi gick förbi var ett stånd med naturgodis och där blev vi stående ett tag. Vem älskar inte naturgodis? Så jag som inte hade tänkt att köpa något blev tvingad att söka upp Åseles enda bankomat för att ta ut några hundringar till godis, mat och annat onödigt småplock. Men eftersom det var den enda bankomaten så ringlade kön ändå lång så det blev till att vänta innan vi fick sätta tänderna i naturgodiset.

 
Langosstället och festivallangosen jag åt. Urk

På marknader finns då allt. Jag köpte iallafall med mig två "smycken" till mina foppatofflor (ja, det är ju nästan obligatoriskt med sådana när man jobbar inom vården), ett armband och 5 påsar naturgodis. Sen blev det självklart grejer som åts upp på en gång (typ lunchen bestående av langos som inte alls är så gott som jag mindes och en kaka).

Armbandet jag köpte var nog min favorit. Köpte det av en kakbrun gudde med långt grått hår och lika långt och grått skägg som satt i ett hörn på vägen. Han såg lite ut som en såndär gubbe som suttit inne i en grotta i halva sitt liv och uppenbarligen hade han underhållit sig med att göra fina armband. Bredvid sig hade han brett ut en stor röd filt som var täckt med smycken och annat småplock.

När vi väl började bege oss hemmåt, mätta med en frityrdeg i magen så började planerna för kvällen. Det var en tjejkväll som hägrade med utgång, dans och roliga spel. Blev faktiskt en riktigt rolig kväll och äntligen var Sandra med ut. Som jag längtat! Vi började kvällen med att spela party alias där jag och Cecilia skapade vårat topplag som sprang ifrån alla andra på planen. Vi kan väl inte hjälpa att vi tänker lika? Roligt var det iallafall. Sen hamnde vi på Olles för en helt underbar danskväll. Det var Bengt aka Daniel från skilda världar som var DJ och han bjöd på all möjlig dansmusik vilket var riktigt trevligt.

 
En trött Annica och en supersöt sjömans-Milo

På lördagen begav sig en mycket trött Annica mot Umeå, Marlene, Milo, mer party och det nya favoritstället Rex. Blev en riktigt trevlig kväll där också och den slog alla kvällar i Övik med hästlängder vill jag lova. För det första hade jag Marlene vid min sida vilket alltid uppskattas sen så var Rex mycket över mina förväntningar. Två underbara dansgolv (varav ett med enbart schlager och gamla godingar - UNDERBART!). Vi började kvällen hemma hos Marlene där vi gjorde oss iordning och drack det första glaset innan vi begav oss till Ålidhem och Frida. Vi hann även med en busstur med Reaggebusschaffören vilket alltid är en stämningshöjare!

 
Jag under kvällen (åkte dock på ett par svarta strumpbyxor då jag tyckte mig se så naken ut).

 
Världens finaste vän (både insida och utsida) Marlene. Vem skulle kunna tro att hon nyligt fött barn?

Hos frida väntade alla på det fina folket som kom sent - jag och Marlene och förfesten fortsatte. Det var trevligt att bara sitta och snacka lite, allt ifrån gamla minnen till nya händelser. Sedan begav vi oss in mot stan och plaza för att träffa upp Pohl and his crew och resterande Öviksgäng som tydligen också befann sig i Umeå. Vi gick sedan vidare till rex som bjöd på en underbar kväll!

 
Vad skriver man för kommentar till dessa bilder?
 
Frida och Marlene och Sedan Lisa och Sara.

 
Avslutar med två bilder på min underbara gudson Milo. Är han inte den sötaste?

Kommentarer
Postat av: sandra

Men hitta du ingen bättre bild på mig. haha



Snygg klänningen var...

Postat av: frida

det var en väldgt lyckad kväll! :D Det får vi göra om :)

2009-07-23 @ 17:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback