Harry Potter och halvblodsprinsen

Igår blev det bio igen och denna gång vad det Daniel som fick bli kompanjonen i biomörkret. Han var också så snäll att han bjöd mig! Vi kom dir strax innan prick och regnet öste ner utanför och till vårt förtret så ringlade kön sig lång inne i vår lilla trånga biograf. Som tur fick vi precis plats under taket utanför dörrarna och sen var det bara att vänta.

Tillslut kom vi längst fram i kön och fick våra biljetter för att sätta oss i den fulla biosalongen. Har faktiskt aldrig sett Öviks biosalong så full tror jag vilket var en upplevelse. Sen att man kände var och varannan person gör inte saken värre.

Filmen var faktiskt riktigt bra och snygg. Som de Harry Potterfan jag är så kan jag ju inte göra mycket annat än att gilla filmen. Den hade allt - skratt, räsla och tårar. Bölig som jag är så hade jag faktiskt inte långt till tårarna på vissa scener. Fy för kärleken ibland!

Sen var min favoritkaraktär i Harry Potter med i denna film också vilket var underbart. Lilla vackra och underbart konstiga Luna fick  några one liners i filmen vilket var härlig.

Tycker alla som gillat Harry Potterfilmerna ska se denna som i grunden bara bäddade för den sista boken (eller ska man säga det stora slaget?). Bra var det iallafall och nu längtar jag tills dödrelikerna kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback