Årets tråkigaste dag

Denna dag har inte handlat om något annat än tråkigt, tråkigt och åter tråkigt. Känns som om hela dagen gått i ett enda töcken och timmarna har sniglat sig fram. Började dagen med att hjälpa Maria och Sofia att städa ut pappas gamla lägenhet och det är ju lagom kul. Sitta där på golvet och skrubba lister, skrymslen och vrår som man inte ens trodde fanns. Efter två timmars skrubbande valde jag att gå och träna för att få det bortgjort medan det var lite folk på gymmet.

Efter träningen (som denna gång fick innefatta armar, rygg och mage) så gick jag tillbaka till mitt skrubbande i lägenheten. Snacka om att det kändes i armarna då att man hade tränat. Fick den pirrande och mycket obehagliga känslan av att inte orka mer men det gick över efter ett litet tag. Nu är lägenheten iallafall utstädad och nu är det bara för Maria och Pappa att börja att plocka upp i huset.

Annars har jag mest bara varit hemma och suttit framför datorn. Roligare kan man ha vill jag lova! Men har faktiskt suttit och lekt lite i Photoshop en del idag och det var längesen. Finns inte mycket som gör mig så avslappnad som att få sitta och klicka runt på bilderna. De flesta tycker oftast att jag ser tokstressad ut när jag sitter där och snabbt klickar mellan verktygen men det är bara för att jag är så totalt fokuserad i något. Underbar känsla! Det fick iallafall bli en twilight-inspirerad bild då jag just nu sitter helt uppslukad i de böckerna.

Nu ska det få bli sängen här. Min lediga vecka är över och imorgon väntar ett långt jobbpass hos Flickan A. Känner mig inte alls motiverad då jag får gå runt och vara långledig mellan mina pass. Man kommer som aldrig riktigt in i att behöva börja jobba då igen. Nä, nu väntar boken och en uppbäddad säng. Tjing på er!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kanon!

Postat av: Jenny

Du får ta och låna andra boken utav mig då du är så fast i serien :D

2009-07-09 @ 15:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback