You got mail

Idag fick jag ett brev som färdats från en affär, till ett postkontor, in i en lastbil, upp i ett flygplan, till en ny lastbil, in i väskan på en cykel och rakt ner i min brevlåda. Är det inte fantastiskt? Det var ingen mindre än min vän Joe från Appleton som skickat ett brev med lite överraskningar. Lyser verkligen upp i vintermörkret när man får sådana små saker i brevlådan istället för jobbiga räkningar, reklam eller riktigt tråkiga tidningen 7.



Kastade mig på sängen och slet upp brevet som ett barn gör när de får presenter sen var det bara att börja läsa det novell-långa brevet. Känner ingen som skriver så långa brev som han. Hur kommer han på hur och vad han ska skriva egentligen? I brevet brättar han allt från lägenheten, katterna, jobbet och framtiden. Så sjukt kul att läsa och att jag har en så nära vän i ett helt främmande land är toppen. Internet öppnar verkligen dörrar!

Fick även två presenter med i brevet. Den första var lite godis; M&M's Premiums. Den är M&M's som smakar lite som after eight, Hur goda som helst! Sen fick jag även en laserpekare till Totoro som vi invigde så fort brevet var läst. Han älskade den och sprang runt, hoppade och försöker verkligen fånga den lilla ljuspricken som dansade över golv och väggar.



Nu är det dax för mig att skicka ett brev till honom. Försöker fortfarande komma på vad man kan ge i brevet. Något extra svenskt måste jag få tag i iallafall. Hade först tänkt saltlakrits då det uppenbarligen inte finns där men då råkar han HATA saltlakrits?! Kan man hata något som är så gott? Helt otroligt! Sen vet jag att han önskar sig en osthyvel då dessa inte heller finns där men sånt vill man ju inte skicka i ett brev. Undra vad tullen skulle säga när de ser en osthyvel mitt i allt? Har iallafall tänkt att rita av min (det är ju bättre än inget, inte sant?!). Nä, får fila lite på idéer och om någon har förslag så var inte rädda för att skicka dem vidare till mig.

Kommentarer
Postat av: Joseph

I'm having a difficult time reading this, which I'll work on, but it was enough to write about, and I'm happy you enjoy it :)

2009-01-20 @ 01:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback