En hjullastare är midjestyrd...

Jag var ut igår på Harrys här i Övik. Det var första gången jag var där med mina närmaste kompisar vilket i sig var trevligt men kvällen får nog inte ett högre betyg än 4 av 10. Förfesten var hos Daniel vilket var roligt. Vi satt mest och snackade om allt möjligt. Allt från  "Dra-ner-byxorna"-leken, söndriga spelpåsar och vad är skillnaden är på en hjullastare och en traktor. När klockan närmade sig halv elva började vi samla ihop packet i bilar och ta oss in till Örnsköldsviks hamn för att få shakea loss lite som John Travolta himself.

Väl inne på harrys översköljdes man av jobbiga karlar, män som klätt sig i "jag-slår-min-hustru"-looken och glada bekanta.

Jag och Anders har alltid sagt att vi alltid funnits så nära varandra hela vårat liv utan att veta om det själva och igår fick vi ännu ett bevis på detta. Jeanette, Anders X, var ute igår på Harrys med och hon, jag och Caroline stod och pratade om hur Jeanette och Carros syster kände varandra eftersom de gått i samma klass. Så då frågade jag om hon kände Stefan Lindqvist vilket hon gjorde. Hon la även till att berätta om att hans pappa körde på henne för många många år sen. För de som inte vet så är Stefan Lindqvist min bror och mannen som körde på henne är även min pappa. Så alltså fanns det en connection även här mellan Anders och mig....

Jag hade även en kompis som hade en jobbig kille efter sig under kvällen och tillslut så ljög hon ihop en liten historia om hur hon var lesbisk och tillsammans (!) med mig. Som god vän spelade jag med och gick fram till killen, skakade hand och hälsade. Ungefär som alla andra par hade gjort. Han slutade då springa efter min kompis - istället sprang han efter mig. På dansgolvet, i baren eller på väg mot tjejtoan, han var överallt! Att han följer efter är väl en sak som man kan handskas med men när han på dansgolvet börjar dra upp min kjol gång efter gång efter gång fick jag nog! Han åkte ut tillslut!

Sen så hände det nog inte så mycket mer under kvällen. Idag ska jag plugga som aldrig förr vilket känns otroligt tråkigt! Men veckan som kommer är full med seminarium, tenta och inlämning av fördjupningsuppgift! Längtar tills den veckan är över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback