Om jag vore älg...

Åkte som bekant upp till Umeå under lördagmorgonen och självklart hade chaffören Bysse försovit sig. Tyckte det var lite konstigt när inte han svarade på mina SMS under morgonen. Vi kom upp till umeå nästan en halvtimme senare än beräknat men vad gör det? Bilresan var ju trevlig.

Har ni tänkt på hur glada ni blir när ni ser älgar efter vägen? Jag blir det iallafall och kan inte hjälpa att jag får ett litet leende på läpparna. Har många gånger sagt att OM jag ska födas om som ett djur hoppas jag på att bli en älg. Då skulle jag sitta fint vid vägkanten för att göra uttråkade barn och söndertjatade föräldrar glada. Och helt plöstligt, där under bilresan sprang där en älgmamma med sitt barn - dock på fel sida viltstängslet! Men ändå blir man så glad när man ser dem! Det blev ju samtalsämne nummer ett och alla sätt där med ett leende. Älgar is the shit på långa bilfärder!

Väl i Umeå shoppades det en storlek förstora skor, en väska, rosa handdukar till mitt "nya badrum" och en snygg lila "gå ut"-tröja. Träffade Marlene och lilla Milo vid ett tiden och då gick till Barista för lite gott tee och en kaka. Mysigt! Efter for vi hem till Marlene och det var dax att börja med middagen. Har haft en jättetrevlig helg med familjen Wågström-Glaas. Saknar verkligen att tillbringa tid med dem då de är så härliga personer med en stor skopa humor. Att få vara en del av deras liv och fått äran att vara gudmor till deras son är för mig jättestort och jag vill verkligen bli den bästa gudmodern man kan vara! Försöker växa mig in i rollen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback