Det goda livet

Ja, i måndags började det nya livet för mig. Ett liv med planering, träning och hälsosam kost. Tänkte ge er lite update om hur det egentligen går. Har inte kunnat väga eller mäta mig ännu för att kunna se resultaten men ska ta och göra det så fort jag hittar en våg.

I måndags blev det hårdträning med Emelie. Blev mycket kondition och även maskiner i alla dess former. Sen fick Emelie något ryck och tyckte att vi även skulle göra situps och visst tänkte jag, "hur jobbigt är det? På maskinen går det ju ändå så bra för mig så". Vi la oss ner på madrassen och körde igång. Kan ju lova att Emelie spurtade om mig ganska enormt! Hur gör hon?! På maskinen klagas och pustas det men på madrassen var hon som en batteridriven situpsmaskin. Otroligt!

Sen körde vi även en annan magträning där att ena personen ligger på rygg på madrassen med benen rakt upp. Den andra personen står då rakt ovanför huvudet och ska kasta ner benen mot marken. Då är det upp till den liggande personen att inte låta de nudda marken och få upp dem igen. Riktigt jobbigt!

Idag blev det också en enorm hårdträning. Kom till gymmet klockan sex och körde då igång med konditionen. Sen blev det mage, några maskiner och även lite rodd för att hålla flåset uppe. Klarade enormt mycket mer på situpsen! Vi körde även en timme body balance. Älskar det, så härligt med yoga, pilates och tai chi!

Dock har jag redan på dessa två dagar fuskat. Just nu sitter jag och suger lite på de goda M&M'sen jag fick av Joe igår. De är så sjukt goda så kan inte låta bli dem! Hur ska detta med det "nya, goda livet" att gå egentligen när jag inte ens kan hålla mig ifrån sötsaker i två dagar?! SKÄRPNING ANNICA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback