There is no place like home.

Nu har jag snart varit hemma i kalla, vita Sverige i snart tio dagar vilket har haft sina med- och motgångar. Jag blev dålig så fort jag kommit till Sverige och det eskalerade bara så därför har detta inlägg fått lov att vänta tills jag kunde börja bete mig som folk igen. Men nu är jag tillbaka på fötter och tänkte försöka slänga iväg något som visar att jag lever.

 
 
 

I sverige och Örnsköldsvik är det kallt vill jag lova. För knappt två veckor sedan satt man på en strand i södra Goa och pratade med personalen på guesthouset. Vi berättade glatt om hur kallt det var i Sverige just nu och att -26 inte är så farligt som det låter - men det är det! Det är fruktansvärt kallt ute och luften är så torr att huden på kroppen försöker fly sin kos. Ständigt torr är man och lungorna saknar den fuktiga och varma luften i Goa.

  
 

Nu är jag iallafall hemma och det känns underbart. Haft en jul och snart ett nyår med nära och kära på hemmaplan med en massa snö - precis som det ska vara alltså! Det är skönt att vara i sin egna lägenhet och äta svensk mat igen. Dock saknar jag självklart solen, värmen, priserna på saker och alla människor som vi mötte i Indien. De sex veckorna har varit fantastiska.
 

Kommentarer
Postat av: Rumah Dijual

This will be a person that is useful blogs Weve ever arrive across about this subject. Basically Fantastic.

Postat av: Pakaian Muslim Modern

You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you have covered so many bases.

Postat av: Jual Beli Mobil Bekas

Thanks for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback