Tur och retur till söderhavet - 85kr!

Denna dag har faktiskt spenderats i söderhavet. Okej, kanske inte det stora söderhavet som Pippi befinner sig i enligt Astrid Lindgrens böcker utan i det lilla söderhavet som ligger mitt i centrala Örnsköldsvik, närmare bestämt på paradisbadet.

Sandra, jag och lilla Milton begav oss tidig eftermiddag till vårat badhus här i stan för att åka lite kana, plaska i lite vatten och kanske även hinna ta oss några simtag. Väl i parkeringshuset så var Milton uppspelt och ville genast hoppa i badet, något han tjatat om hela morgonen. När vi väl kommit ner i vattnet började ett nytt tjat "åka bil, åka bil...". Då var han helt plötsligt inte sugen på att bada längre men vi tappra damer gav inte upp så lätt utan försökte få honom att ha roligt. Vi låg i lilla söderhavet (barnpool) men det var inte riktigt kul. Vi gick och satte oss i en bubbelpool vilket var ännu tråkigare och sedan satte vi oss i den största vattenrutshkanan och åkte. Iallafall jag och Sandra tjoade som små barn medan Milton satt vettskrämd mellan oss. Men efter det verkade han ändå ha roligare på badhuset och vi gick tillbaka till lilla söderhavet där vi blev liggande resten av tiden. Vi kastade boll och skvätte vatten. En mycket trevlig eftermiddag vill jag lova.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha fan man borde ju få gå in gratis om man ska ligga och lata sig i söderhavet hela dagen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback