Ordbajs

Nu är det bara en dag kvar på de jobbiga två jobbveckorna jag har haft. Tro mig, det börjar kännas att jag inte har något liv längre. Jag vaknar, går till jobbet, sitter där hela dagen och kommer sedan hem vid 22 (lagom till sängdags alltså). Men nu är det bara ett 12-20.00pass som är kvar innan jag får vara ledig fyra dagar. Behövs!

 
Kent, Maya och Mira på golvet och sedan bara Maya och Mira (orkade inte beskära bilderna)

Igår var jag, mamma och Kent förbi min kusin Monica och hälsade på innan jag började jobbet. Det var trevligt. Både Maya och Mira hade blivit så stora tyckte jag. Tänka sig att barn växer så snabbt. Jag blir ju lite orolig när jag tänker på min lilla underbara gudson uppe i Umeå. Nästa gång jag ser honom, kommer han då ha odlat moppemustach och enbart snacka om hur coolt WoW är? Känns som om man missar så mycket ur småbarnens liv när man inte träffar dem en gång i veckan. 

 
 
Veckefjärden (plus flickans parasoll)

Idag blev det ju jobb som vanligt och det finns väl inte så mycket att berätta. Vi gick til veckefjärdens golfbana idag (som vanligt) och tittade på lite folk som spelade i det fina men kalla vädret. Brukar faktiskt vara en ganska lagom promenad att gå dit och sitta ett litet tag. Dock tyckte inte flickan om det och protesterade mycket medan vi satt där så tillslut fick hon sin vilja igenom och vi gick hem.

 
boken och sen den läskiga bilden som ätsat sig fast på min näthinna sen barnsben.

Hittade en bok (faktiskt två eftersom hon hade dubletter av dem) som även jag hade när jag var liten hemma hos flickan. Kommer ihåg den så väl eftersom jag tyckte att den var riktigt läskig och jag får faktiskt samma obehagskänsla ännu när jag läser den. Den heter Petter och hans fyra getter och handlar om hur trollet Ludenben äter upp hans fyra getter. Låter kanske inte mycket för världen men jag tyckte allt det var läskigt när jag var liten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback