Man skriver bättre tentor om man är brun

Nu har ännu en solig dag gått och väderrapporten som TV gav imorse var allt annat än rätt. Enligt metrologen skulle det regna här i norrland idag men solen har kastat sina strålar över oss hela dagen, lagom med vindpustar och bara ett - två moln som täckte solen under 20sek.

Började dagen med att gå in till stan som vanligt och det var riktigt härligt om man räknar bort den enormt tunga väskan som jag fick släpa på min axel hela vägen. Tog med mig lagboken idag och den väger alldeles för mycket för sitt eget bästa. Så med en öm axel kom jag tillslut till Emelie för plugg och planering av norrlandsresan. Tänk att den troligen blir av! Va kul!

Vi började pluggsöndagen med en promenix ner till hamnen där vi befunnit oss hela dagen. Blev fem minuters riktigt plugg och sen solade vi i studiesyfte. Vi tänkt se hur brun man kan bli på en dag här och sen vet ju alla att det är ett vetenskapligt faktum att man skriver bättre tentor om man är brun. Eller hur?

Blev en hel del timmar på hamnen och det var riktigt trevligt. Vi såg människor som kom och gick och de sista timmarna började vi kasta ut våra fördommar kring folket. Han ser ut som en toffel, Han är osäker i sig själv och spelar en hel del och han är en riktigt kul typ vid namnet Rickard.

Emelie och Sofia försökte även finna min typ av kille och det var många konstiga idéer de fick i sökandet efter Mr. right for Annica. Började med en lång, smal kille med långt lockit hår och han fick motiveringen "Han ser mystisk ut". Som bekant har jag otroliga krav på min drömprins. Vampyrlikande sångare som pratar i vers och har stormhatt ala Prince Albert är min typ. Vart finner man denne man?

Vid femtiden hämtade Cissi och hennes kille mig i en egenbyggt bil utan tak. Det var en syn. Den var ganska söt då den såg ut som en liten leksaksbil som man hade som barn. Ni vet, en sån man drog bakåt så åkte den framåt av sig själv. Iallafall for vi till Matcompaniet för en bit mat i goda vänners lag. Det var rikigt trevligt.






Kommentarer
Postat av: Sandra

Men nice haha

Jag hittade min drömprins i fredagsnatt men jag tappa bort han! :S fan fan fan.. haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback