Knaster, knaster under skon

Ja, igår var det lördag igen och jag känner mig väldigt förutsägbar. Jag var ut denna vecka igen på Harrys där de hade SNÖ med förköpsbiljetter. Det skulle även vara afterski priser i baren men det var inte något jag märkte. Det hade även pratats om att någon form av snö skulle finnas där men inte ens det. Jag har egentligen ingen aning vad detta med SNÖ skulle ge. Det hade varit en smink och hårvisning tidigare på kvällen och det kunde man se lite spår av eftersom vissa tjejer hade de galnaste frisyrerna och häftigaste sminket.

Jag började göra mig iordning väldigt sent eftersom klockan redan hade slagit 18.00 och 18.20 skulle jag befinna mig hos Carros föräldrar i huset bredvid för att få skjuss till dagens förfest. Så det blev en snabb borstning genom håret och jag kastade upp lite smink på ögnen för att ta mig an nästa stora problem - Kläderna.

Vad ska man ha på sig? Jag fick sån panik att jag skickade ett desperat SMS till Carro angående mitt klädproblem. Ska man ha klänningen man hade på dopet som man får enorma höfter i eller ska man ha kjolen som jag inte har någon passade tröja till. Problemen var många.

Färdig sminkad och påklädd gick jag till Carros föräldrar 10 minuter senare är planerat. Fy skäms på mig för det men är det inte värt en eloge när en tjej gör sig helt klart för en utekväll på mindre än en halvtimme?

Hemma hos Bysse var det lungt. Som vanligt spelades rockmusiken som jag inte finner så festlig men som tur var fick jag se Charlie and the chocolate factory, dock utan ljud.

Folk droppade in under hela kvällen och huvudpersonen Sandra kom inte förän klockan nästan var halv nio. Men fint folk kommer alltid sent? Hon hade tagit med sig en massa chips och gosaker från England så äntligen har jag testat ekorrchipsen som fanns där. Det var ingen höjdare men inget slår Ankchipsen. Det luktar som gammal blöt kattmat och tro det eller ej, det smakar så också. FY bubblan!

Det var riktigt skönt att slippa den jobbiga kön på Harrys vill jag lova. Vi hade köpt förköpsbiljetter så vi fick vara de som man tidigare stått och suckat till när man kläms ihjäl i den fullpackade kön. Där inne var det ganska mycket folk men mest äldre skulle jag vilja säga. Kvällen bjöd på halvtaskig musik som vanligt, dyra drinkar i baren och glas över hela dansgolvet.  Så som det alltid brukar vara!

Kommentarer
Postat av: sandra

Ja fint folk kommer alltid sent ni vet ju hur jag är.. haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback