The morning from hell

Börjarde skolan 08.00 idag och min morgon var allt ifrån bra. Jag är en sådan person som vill ha mycket tid på morgonen för att hinna vakna, äta frukost, gosa med katten och kanske hinna ta en titt på Vakna med the Voice med. Denna morgon var långt ifrån det. Jag hade ställt klockan på 05.55 för att hinna vakna till 06slaget. Men istället för att vakna med min väckare så öppnar jag sakta ögonen 06.40 för att gripas av panik. Vad händer med min dusch? Med min frukost? Med mitt TVtittande? Kaoset var bara en tidsfråga.

Sprang upp ur den varma och sköna sängen och in i badrummet och rotade snabbt tag i borsten för att iallafall börja någonstans med att förbättra mitt morgonutseende. Då upptäcker jag hur mitt hår ser ut. Har jag sovit i smörpaketet eller? Eftersom jag skulle ha seminarium och möten hela dagen så kunde jag verkligen inte se ut som en örnparkssittare i håret så det blev en snabb "bend-over "-dusch och en snabb blåsning på luggen så den sitter där den ska.

Hur gör man med frukosten då? Frysen rycks upp och brödet rostas samtidigt som mascaran kastas på ögonfransarna i all hast. Här händer allt på en gång. Tre tuggor på mackan och lite foundation på näsan, en klunk juice och rougen är på plats. Tillslut var man klar och nu skulle man bara försöka finna sitt busskort så jag kunde ta mig till skolan. Jag hade si så där fem minuter innan bussen skulle åka förbi min hållplats. Men vart är börsen?

Jag vrider verkligen upp och ner på hemmet. Lådor söks igenom, gamla påsar och alla väskor vänds ut och in. Men den finns verkligen inte någonstans! Förstår ni paniken? Jag hatar att vara sen och sen är börsen av alla saker man äger och har borta. Hade inte långt kvar till gråten när jag ringer till min älskade far i all hast för att höra om han kan ta mig till skolan så jag inte blir sen till seminariumet. Han var så snäll att han kom och hämtade mig och såg till att jag var på skolan i god tid. Är han inte bäst?

Börsen är nu upphittad för er som nästan varit sömnlösa pga. försvinnandet. Den låg hemma hos min pappa i deras hylla i hallen. Är det inte mer typiskt? Men nu är den i min ägo igen och inne i min mycket stökigare lägenhet än vanligt pga. utbrottet i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback