Storbak till födelseda'n

Fredagen kom och gick och plötsligt var det lördag och bakdag. Vaknade relativt tidigt och Jenny hämtade upp mig för att vi skulle ta oss till Willys för att handla allt vi behövde för baket och även för tårtan som fortfarande står ogjord. Vi började sedan poppa hög musik i form av gamla rockklassiker samtidigt som man stod där i köket och rörde om degen till kladdkakan. Vi valde även att göra dubbel, eller var det trippeldeg till bullarna eftersom man ville ha några att frysa in också. Vet inte alls vad jag tänkte riktigt eftersom nu sitter jag med en frys som är överfull med bullar. Tror jag att jag har så många kompisar eller?

Jenny fick lov att lämna mig vid femtiden eftersom hon hade verkstadstid till bilens punka så där stod jag själv i köket med hennes mamma och bakade de sista plåtarna med bullar och kladdkaka nummer två. Det var trevligt att få sitta och prata med henne. Jenny och hennes mamma har så gott som alltid funnits i mitt  liv och vi diskuterade tillockmed om hur länge jag och Jenny känt varandra. I minst 10 år har jag och Jenny umgåtts och man känner sig riktigt gammal när man medger det. Känns som om det inte var så längesen jag följde med min pappa hem till Jenny och hon bjöd mig på ett långt tuggummi som smakar sådär konstgjort som vara små barn kan tycka är gott. Och nu sitter vi här, 20 och 21 år gamla och har påbörjat vårat liv i vuxenlivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback