Stop human trafficking NOW!

Snart är det dags för mig att skriva en uppsats och ämnet som jag och min skrivkompanjon D har valt är human trafficking, människohandel. Människohandel är ett frihetsberövande brott som sker oftare än vi tror i de fattigare länderna. Oftast är det flickor och kvinnor som kidnappas och säljs vidare i form av sexobjekt eller hjälpredor. Men även pojkar tillfångatas och tjänas pengar på.


Vi har redan börjat titta på ämnet och det första vi berörde var en film som min kompanjon D hade hyrt. Den heter HUMAN trafficking och var tre timmar lång. Men den rekommderas varmt till alla de som tycker ämnet är intressant!

Längtar tills vi börjar skriva och forska i detta ämne eftersom denna typ av brott finns över hela världen (även i Sverige) och det finns miljontals kronor att tjäna på det. Ska hålla er uppdaterad om hur forskningen går och hur saker och ting ser ut egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback