Jag ska skina ikapp med solen

Solen skiner idag också och man börjar nästan bli bortskämd med plusgraderna här i norr. Riktig härlig dag! Våran är här innan valborgsmässsoafton hoppas jag!

Något som är mindre härligt är att jag började skolan 08.00 imorse. Hatar verkligen att börja åtta! Hur klarade alla som bodde i sund under gymnasietiden då skolstart klockan 08.00 var lika självklart som ketchup på makaronerna. Bra jobbat tjejer och killar! Själv vill jag nästan springa någonstans och skjuta mig när klockan börjar ringa vid 06.00. Ska bli riktigt skönt att få flytta in till stan nu i sommar!

Hade föreläsning imorse oskså vilket är riktigt hemskt när man är så trött som jag var imorse. Man kämpar verkligen för att hålla ögonen öppna och gäspgapet inte allt för stort. Föreläsningarna är riktigt intressant så jag retar mig på att jag ser ut som en fågelholk med öppen mun. Kan man se mer ointresserad ut?

Jag har faktiskt hunnit med att jobba denna dag också. Har börjat hos Alma igen som personlig assistent vilket är riktigt kul. Ska jobba där i sommar igen, hör och häpna. Alla som umgicks med mig i somras är nog ritkigt chockad över detta beslut. I somras hatade jag nästan varje minut och var verkligen helt förstörd när jag gick upp varje morgon för att ta mig till jobbet.

Visst, förra sommaren var inte min bästa sommar. Noll självförtroende, ett brustet hjärta och en oviss framtid. Därför har jag bestämt och lovat mig att denna sommar ska bli den bästa någonsin! Jag ska vara full med självförtroende och GO, må bra, ha kul och lysa ikapp med solen. Och med denna nya energi ska jag också ta mig an utmaningarna som sommaren bjuder - däribland Alma.

Det gick iallafall riktigt bra på jobbet. Alma satt och var nyvaken i sin nya stol när jag kom så jag passade på att prata lite med den andra assistenten och hennes mamma för att få lite koll på läget. Det kommer nog bli en bra sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback