Gud måste ha bra täckning om han ska nå ut till hela världen...

Varit en ganska behaglig dag idag. Träffade min basgrupp på UH i morse och vid det lilla bordet satt vi i fyra och en halv timme innan vi var helt färdiga med ett seminarium. Man fick faktiskt många blickar på sig när vi alla satt där och slog i lagböckerna och högt disskuterade vilka lagar som gällde. Ja, jag skulle nästan tro att folket runt om kring tog oss som smarta jurister istället för förvirrade socionomer.

 

Vi hade tagit med oss en dator till caféet och jag hade även tagit med mig mitt internet för att vi skulle kunna koppla upp oss till Zeteo (en jurdisk databas). Och av någon konstig anledning gick internet mycket snabbare inne på caféet än vad det gör hemma! Det var ganska surt! Men vi kom fram till anledningen - Det är för att det är guds hus. Café UH är ett kristet café i grund och botten och vi tänkte att eftersom Gud måste nå hela världen snabbt så bjuder han nog på lite av sin T3 Turbo när vi sitter där, på hans café.

Efter var det dags för mig att möta upp Jenny och Henke på stan för att ta en tripp till Willys och COOP för att handla lite. Blev lite smått och gott men även en blomma som Totoro har ett stort intresse för. Inte bra, inte bra. Fick lov att köpa en ny eftersom han gnagt sönder den jag hade innan så den var det bara stammen kvar på. Vi får väl se hur längde denna blomma håller...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Leksak för Totoro :D

2009-04-03 @ 22:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback