Blondiner har roligare.. eller?

Ja, nu vågar jag ta tag i bloggen igen. Blev inget inlägg igår mer än det på morgonen. Tentan kan ha gått hur som helst men det är inte det jag ska prata om och främst klaga över utan det är mitt hår. Var ju hos frisören direkt efter tentan och jag såg verkligen fram emot att få bli lite ompysslad och fin i håret till sista april, men tror ni jag blev det? Nä.

Kom dit och satte mig i stolen. Frisören frågade då hur jag ville ha det så då berättade jag att jag ville ha lugg, lite uppklippt och ljusare slingor. Men jag ville verkligen inte bli blond utan bara lite ljusare nyanser. Istället för solkysst hud ville jag ha solkysst hår. Och jag trodde att jag och frisörskan var överens och hon började att fixa med slingorna. Efter mycket slit och dragande i mitt hår började hon kleta in det i blonderingsmedel och gick sedan iväg.

Och där satt jag i en stol och läste en gammal Veckans Nu i hopp om att hon inte skulle vara borta så länge. Och någonstans där borta hör jag hur hon slamrar och håller på men kvar i min stol sitter jag - länge..

Tillslut är det dags att gå och tvätta ur mitt hår och jag tyckte redan när jag satt i stolen att håret var väldigt ljust men vem är jag att uttala mig om den saken? Det är inte jag som är utbildad. Håret torkas och klipps sen är man klar. 9 år yngre och blondin - thats me!

Så nu är man blond mot sin vilja och det ser riktigt hemskt ut. Eftersom inte slingorna började i botten av håret så ser det ut som en riktig taskig blondering med världens utväxt. Inte är det något jag vill betala ens 600kronor för. Så fick en ny tid imorgon klockan tolv igen för att de ska få återgälda problemet. Blondiner har inte roligare....

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj. Ja du såg lite yngre ut hehe. Men de var ju inte som att de färgade håret ditt grönt eller nått haha :)



Ja Astrid tycker du inte prata norrländska utan mer stockholmska. haha

Postat av: Sandra

Oj. Ja du såg lite yngre ut hehe. Men de var ju inte som att de färgade håret ditt grönt eller nått haha :)



Ja Astrid tycker du inte prata norrländska utan mer stockholmska. haha

2009-05-01 @ 09:23:49
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback