20.. oj, nej. 21 år....

Ja, i måndags blev jag ett år äldre. Så nu har jag levt 21 år och fyllt år 21 gånger, det börjar bli uttjatat. Men jag ska inte låta bitter, jag hade en fin födelsedag och en hel drös människor kom och hälsa på mig i min lilla varma lägenhet.

Första gästen, Jenny, kom runt halv tio på morgonen och var då snäll nog att köra mig till affären så jag kunde köpa mjölk till sakerna till tårtan som jag behövde göra. Det blev en tårtbotten med chockladmousse med crisp sen blev det ett lager med citronfromage och på toppen grädde. Och ja, jag är fullt medveten om att chockladmousse och citronfromage är båda desserter i sig. Men vem sa att desserter inte kan ha desserter i sig?

Tårtan blev nog den fulaste jag gjort på mina 21 år. Men jag hade gäster samtidigt och orkade heller inte lägga ner för mycket arbete på något som jag inte fann speciellt gott.

Fick ju självklart även en massa presenter av Jenny och är det något hon är riktigt bra på är det att finna fina och användbara presenter. Det är helt omöjligt att gissa sig fram till vad som kan finnas i paketen så jag började med att öppna ett efter ett. Fick en massa hårsnoddar som var toppen! De var i regnbågens alla färger och verkligen något jag behövde. Har ju en katt som tror sig vara hårsnoddarnas okrönte konung då han alltid lyckas få tag i dem och leka med dem till de far under soffan. Jag fick även ett jättefint smyckesskrin som var i rosa och passar perfekt in i mitt nya tjejigare badrum och en massa ögonskuggor. Jag fick även en bok som kommer bli min sommarbok - Ensam i mörkret, en film - Babysitter wanted och det bästa av allt - En korsett med tillhörande trosa.

Medan Jenny var här plingade det plöstligt på dörren och in stiger Caroline. Där står jag ed klet fulla händerna och är mitt i mitt stora tårtbak. Men vad gjorde det? Carro fick bara lov att beskåda mina otroliga talanger i tårtbakningen. Då beslutade Jenny sig att gå och tur var väl kanske det. Det var bara inte redan jättevarmt i lägenheten utan in kommer även Sofie, Ramona och Katrin. Jag bjöd på fika och självklart började babblet så fort alla satt sig i soffan. Vad kan man förvänta sig av en massa tjejer, fika och en liten lägenhet? Öppnade även presenten som jag fick av tjejgänget och det var en teakanna som jag önskat mig något otroligt mycket. Så nu kan jag bjuda på tea på ett snyggt vis!

Medan vi satt i soffan och precis hade fikat upp från tallrikarna så plingade det plötsligt på dörren igen, vem kan det vara? Jag öppnar dörren och det första jag möts av är en glad liten Karin som sprattlar som aldrig förr. Pappa och Maria var här! Så nu var det dags för ett byte i lägenheten. Ut skulle tjejerna och in skulle en del av familjen. Dukade fram mer fika och satte igång kaffebryggaren medan Karin och Totoro lekte som bara den. Maria var lite skärrad över hur hårthänt min katt var mot hennes stackars älskade hund. Men Karin är en riktigt tuffing som inte ger upp att försöka komma nära Totoro.

Av pappa och Maria fick jag två presenter, ett stort och ett som var lite mindre. Började öppna det som var mindre och hittar då en eltandborste som är rosa och lila. Kan det bli bättre? Nu ska ni snart få se på Hollywood-leende! I Det andra paketet fanns en ny DVDspelare som hade alla de möjliga funktionerna. Kan nu spela karaoke på den eller koppla upp den till min USB och se film därifrån. KANON!

Pappa hann inte mer än att komma ut ur dörren förän nya personer kom för att gratta. Det var ingen mindre än Håkan som tittade in med sin söta son Alvin. Så nu var det dags att diska lite igen för att kunna bjuda dessa herrar på lite tårta och kladdkaka. Dock var Alvin mer intresserad av mjau (totoro) och godisskålen som stod på bordet. Av dessa getlemän fick jag ett presentkort på underbara cubus så här ska det handlas!

Efter ett tag plingade det på dörren igen och in kommer Niklas, Cecilias kille. Plötsligt utbrister då pojkarna åt varandra "vad fan gör du här?!". Ja, hur reagerar man? Känner dessa två varandra? Uppenbarligen. Alvin och pappa Håkan väljer då att gå när Cecilia också ansluter sig i min lägenhet och då var det dags att duka fram fika igen. Vi satt och prata om allt mellan himmel och jord innan detta kärlekspar väljer att åka hem.

Runt halvåtta tiden på måndagkvällen får man min första tid att slänga mig på soffan och pusta ut. Jag har nu genomlidit en hel födelsedag och överlevt. Dock ska jag hälsa alla att det enbart gick åt en påse bullar till hela födelsedagen, EN PÅSE! Alltså är hela min frys fortfarande full av bullpåsar så det är vad jag kommer leva på den närmaste framtiden.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha jadu lät som du hade fullt upp du. Jag kommer ju få en betydligt lugnar 21års dag ensam här i Oxford! Du få gärna skicka lite bullar!

Postat av: Marlene

Du kan ju alltid komma hit och bjussa på lite bullar! ;) GRATTIS vännen, så ledsen att vi inte kunde komma och fira dig på din födelsedag, men du kommer att få igen det i massor när du kommer hit!! :D

2009-04-16 @ 12:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback