Helgen

Är det bara jag som inte finner någon tid alls till att skriva i bloggen på helgen? Helt sjukt! Man tycker ju att helger ska vara en stund med tid över, tid över att kunna spendera på sådant som man finner givande för själen men jag kan ninte ens finna tid för en sovmorgon!

Fredag
På fredagen var jag på skolan och hade en mycket bra föreläsning. Sen kom mamma en sväng och vi var och hälsade på min kusin. Så mysigt. Hon har två små barn som man bara smälter när man ser! Annars lockade jag håret lite för att se hur det skulle se ut på lördagen. Hade lånat mammas gamla värmespolar.

jag med spolar
Jag har svårt att se seriös ut i det där håret

Dock tycker jag att resultatet blev bättre än vad jag trott. Har väldigt rakt hår och jag har försökt att locka med locktång, flätor och ja, allt! Men spolarna gav iallafall lite struktur.

resultat
Jag i lite lockit hår innan jobbet

På jobbet var det väldigt väldigt lungt! FÖR lungt. Det var kanske 160-230 ungdommar där inne och inget speciellt hände. En ung tjej blev utkastad eftersom hon tagit med sig en spriflaska in (blott 15år.. herregud). Det var iallafall tur att Parken hade sparat en massa gamla metros så jag hade lite korsord att göra.

Lördag
Idag var det dags för utgång med kompisarna igen. Sofie hade med sig några killar som hon gör lumpen med. Riktigt kul att få träffa dem! Dock hann jag inte prata med dem så ofta då jag under en längre tid befann mig på toaletten/i trappuppgången. Cecilia hade med sig en mycket trevlig shot som hon införskaffat sig i bulgarien. Det var en sån som smakar som djungelvrål, MUMS.

jag
Jag när jag anlänt till Sofie

Än fast förfesten innehöll allt från tårar från brustna hjärtan till skratt och nya hemlisar så var det lätt den bästa kvällen på länge! Längesedan man hade så kul faktiskt. Efter förfestens slut åkte vi på Olles och där var det massor med folk. Tycker det är lite tråkigt. Blir så lätt trångt och dålig stämning på dansgolvet då man puttas in i någon som blir sur och puttar tillbaka en i den urspurngliga puttar och där har vi en ond cirkel. Ja, detta hände mig i lördags och tror tjejen som jag puttades på blev skitsur. Det var iallafall inte meningen...

söndag
Vaknade upp och hade gärnat bara spenderat dagen i sängen. Var riktigt slö! Dock ringde mamma och frågade om jag ville med till Willys för att handla så det var bara att masa sig upp för annars hade jag inte fått någon frukost. Men tror ni jag fick det ändå? NEJ!

Vi åkte till willys och handlade och när vi skulle åka så startade förståss inte bilen. Jag var jättehungrig, trött, slö och allmänt risig och stå på en parkering utan mat i magen ville jag verkligen inte. Jag blir aldrig bakis utan bara hungrig som en häst!  Så jag sprang in på willys igen för att köpa en kexchoklad. Den smakade mycket bra!

Efter 45 minuter startade äntligen bilen efter att min morbror kommit och skruvat, pillat och slagit lite under huven. Vi skynade oss att åka iväg för att få komma hem med våra matvaror... ...vi kom till busstationen och då var det dax igen! Tillslut drog vi hem bilen till min kusin och där står den än idag - död. Från att det skulle varit en liten sväng på affären gick en hel dag åt genom att stå i kylan bredvid en död bil..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback