Det finns inget dåligt väder...

Jag känner mig alltid så hemsk mot min katt när jag ska lämna lägenheten, och denna morgon var det ingen skillnad. När jag sträcker mig mot nycklarna och de slår i varandra och skapar det där lilla kling-ljudet så vet Totoro att jag är på väg att gå. Varje gång springer han mot dörren, gråtandes i högan sky och försöker hindra mig från att öppna den. Eftersom han är en innekatt så vill jag inte att han springer ut i trapphuset då man inte vet när man får tag i han (Jepp, han är en snabb en). Så jag brukar alltid gå till köket och Totoro följer efter med sin segergång och tror sig vunnit över mig, men icke. Dags att dra sista esset ur ärmen. Jag ger han några godisar som han så nöjt stannar och äter medan jag smyger ut ur lägenheten. Hur dum känner jag mig inte då när jag stänger dörren? Lurar han med godis sådär... fd. sambon använde sig också av denna teknik och det slutade med att Totoro totalvägrade äta godisarna igen (husse/matte + kattgodis = ensamhet). Inte bra, inte bra. Behöver verkligen en ny metod!

Annars har dagen inte bjudit på något speciellt intressant. Det var samma gamla glada gubbe vid busshållsplatsen även denna morgon och han bjuder alltid på sin standardreplik när man kommer gående med sin rullator: "Godmorgon godmorgon unga fröken. Härligt väder idag!". Det finns dagar denne man kommer och påpekar det fina vädret när det regnar, tokblåser eller är mulet. Ja, vad är det man säger? Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder!

Hade bara en förläsning idag klockan 13.00. "Hur kan samhället förklaras?: centrala begrepp med fokus på klass". Kan väl inte påpeka att det var den bästa föreläsningen man haft med föreläsaren såg riktigt söt ut. En man, över 50års åldern med ett ansikte som påminde om en blandning mellan bebis och buktalar-docka. Han hade ett "får-jag-nypa-i-dina-kinder"ansikte som man inte kunde låta bli att le lite åt...

Kom hem runt fyra tiden och fick då ett sms av jenny som frågade om jag ville följa med henne och äta en pizza och ja, varför inte? All min mat låg ändå i frysen och det skulle ju ta någon timme för den att tina så lite onyttig får man väl vara ibland? Blev en klassiker från när vi var små - Bananpizza!  Och imorgon blir det gym....

Annars har jag försökt att pimpa min blogg och som ni säkert ser gick det inte så bra. Därför ser den ut precis som vanligt. Ska bli ändring på det snart. Behöver bara öva lite till!

Snart början generation fett på tv3. Det ska jag verkligen se! Kollade på aftonbladet idag och där visade de en bild på den kvinna som skulle medverka i kvällen program. Helt sjukt...... Kvinnan vägde idag 285 kilo och försöker uppnå hennes drömvikt på 450kilo! Hälsosamt? knappast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback