Jag hade äran att gifta mig med den underbaraste kvinnan som finns..

måndag idag..
skola idag..
pluggat idag..
...kul...

Idag vaknade jag med en chock - det är måndag! Dags för en helt ny vecka med plugg, tvättid och lunchlådor. Tråkigt. Idag bestod min lunch av ett päron, tyvär smakade det inte så mycket. Therese (min basgruppskompis) tyckte så synd om mig så jag fick lite bröd och dressing från hennes GI-sallad.

Min favoritgubbe var på busshållplatsen idag och jag fick ett riktigt lågt samtal med han. Han kallas för Rolle och är 94 år och som vanligt hade han samma glada inställning till livet idag också. Dock fick jag höra om hans fru. "Jag hade äran att gifta mig med den underbaraste kvinnan som finns" sa han till mig och berättade sedan om hur han fann henne när hon hade dött.. Stämningen blev genast så sorgsen och böliga Annica kunde ju självklart inte låta bli att tåras i ögonen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback