Förflyttning till Umeå.. ?

En ny helg har kommit och Lucia är äntligen här. Det är ett säkert tecken på att julen äntligen är tillbaka! När jag kom till skolan igår (kommer alltid 45 minuter tidigt pga av bussen) och när jag sätt där inne runt halv åtta på morgonen så slås jag av vackra julsånger och en kvinna med ljus i håret. Julstämningen bara forsade över mig!

Var och fotades igår hos Fredrik. Det var jättekul men känner verkligen att det var längesen sen sist! lägger väl upp någon bild här när jag får dem!

Igår tatuerade sig Emelie också och moraliskt stöd  - det var jag det! Kan lova att det inte stillade min önskan att tatuera mig och jag hoppas verkligen jag får tid snart för att göra ett pricktest! Har valt att göra ett sånt innan för att se hur allergisk jag är/kan vara mot tatuerarfärgen. Det är ju så att jag har nickelallergi i släkten och min mamma har en väldigt extremform av denna allergi så hon är rent av känslig mot allt som är blått! Dock är jag inte hundra på vad jag vill göra. Vill göra något litet och helst med färg vilken gör det hela svårt..

mitt stjärnteckenegyptisk symbol för liv

Har funderat på antingen den första symbolen som betyder vädur - mitt stjärntecken. Då ska den antingen sitta i nacken eller nere på foten. Den andra symbolen är ett ankh. En heiroglyf som betyder livet. Blir det en en sån kommer den få hamna på foten. Men det finns många många fler idéer som inte är fullt lika "tråkiga". Man får se vad det kan bli!

Efter Emelie tatuerad sig satt vi och pratade en stund och då berättade hon att hon och Sofia har funderat på att fråga om en förflyttning tillbaka till södra Sverige. Förstår dem! Övik har inte mycket att bjuda på och här blir det vad man gör det till.. Själv har jag tänkt samma tanke - att få förflyttas till Umeå istället då jag saknar så många människor där uppe. Så om dessa flickor är seriösa om denna flytt kommer jag nog också att söka eftersom det är dessa tjejer som jag känner mig mest kopplad till i klassen. Sen känns det inte som om det är så mycket som håller mig kvar i Övik längre. Visst har jag kompisar här som verkligen ligger mig varmt om hjärtat, min familj och många bekanta. Men hur som helst måste jag flytta till Umeå så småningom eftersom den senare halvan av utbildningen är där så varför inte tidigare än planerat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback