hamnfesten

jahapp, Annica visar att hon fortfarande lever genom att posta lite nytt i bloggen. Vi går mot mörkare dagar och sommaren mot sitt slut. Här i övik har det nyss varit hamnfesten - Öviks största folkfest! Och fest blev det.

gäng
Vi under första dagen

Första dagen så var jag, Marre, Frida och Lisa i parken och hade en liten picnic medans hamnfesten precis hade börjat. Det var hur mysigt som helst, måste lätt göra om det snart igen. Efter det så väntade en kväll med mycket gång till Mcdonalds för att låna toaletten och en och annan Cider i öltältet. Även Sara hängde med oss senare på kvällen. Första dagen var ju inte speciellt märkvärdig om jag väl tänker efter såhär i efterhand utan den var mer mysig. Ja, mysigt är ordet.

MA
Jag och Marre under första dagen

På Lördagen var det dags igen och Annica hade inhandlat en ny tröja på HM innan som hon skulle ha på sig. Jag och Marre stressade och som vanligt blev vi inte klara i tid utan frida, lisa och sara kom när jag och marre precis fått på oss kläderna (okej, jag tar på mig skulden för att vi var sen. Hade drabbats av de livsfarliga bacillerna negativatus tråkus som gör att man blir negativ och tråkig).

andra dagen
                                   Vi under andra dagen

Men kvällen blev super bra ändå, vi tog oss till slut ner till hamnen och där nere väntade jätte mycket folk.
Fast denna dag hade vi skippat mcdonaldstoaletten och tog femkroners nere vid hamnen som faktiskt var fräsh men svart, av nån dum andledning. Första gången gick det super bra och lyset slocknade precis när alla skulle ut.. andra gången han tror jag två eller tre personer innan ljuset slocknade.. så det var bara att hålla dörren öppen och hoppas på att ingen skulle komma in. varför ens göra en sån toalett, tänk om en mamma måste byta blöja på sitt barn och allt slocknar när dom är där inne..?? Liksom HALLÅ?!

petter
Petter, sångaren

Lördagen stod också för musiken och vi lyssnade på ett band (på hela helgen). Det var ett skönt drag och trevliga artister. Man kunde ju ha suddar ut lilla Erik(magnus) som sprnga runt med sin kamera och tog på sånt han inte skulle knäppa på så som en onykter Annica. men kul ändå.

DM1
www.DirtyMischief.se

Sen helt plötsligt så kidnappades Marlene av Hamberg och hon försvann i några timmar medans jag satt och drack med min kusins mamma, min fd grannar och försöka supa fd bästisen under bordet med cider. :D Suger suger suger

jennykändisar
<-Jenny
Dirty Mischief aktar sig för paparazzis->


kvällen gick mot sitt slut och vi hade börjat bli groupies åt bandet vi hade lyssnat på, Dirty mischief. och självklart for vi på efter fest med dom och det var riktigt trevligt. Min livs första efterfest. Eller vad jag nu ska kalla det. Klockan sex iallafall bröjade jag och marre gå hemmåt i solen och de 23 grader varma luften. Riktigt mys...

Måste bara säga att jag har haft en toppen helg.
Det var precis vad jag behövde så jag botade
sjukdomen negativatus tråkus ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, ja första kvällen var verkligen mysig. Kanske samma upplägg nästa år? Men jag tror nog att vi satsar på en större filt då. ;)

Mjo, det var ju rätt stor skillnad på kvällarna.. Men riktigt roliga på olika sätt! Får hoppas att det där inte var sista efterfesten med Dirty. ;)

2006-07-05 @ 16:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback